Roland DG presenteert oplossingen voor onmiddellijke personalisatie via digitaal printen tijdens Print in Progress.

Roland DG, producent van digitale printers en graveer- en snijmachines, is aanwezig op de tweede editie van de vakbeurs Print in Progress, the creative industries showroom. De beurs vindt op 10 en 11 oktober 2018 plaats in Parijs.

 

PrintInPRogress2

 

De specialist op het gebied van digitaal printen demonstreert zijn oplossingen voor onmiddellijke personalisatie voor de detailhandel op stand F50 en zal hier vooral live demonstraties geven. De stand zal bestaan uit een aantal opstellingen waar de toepassing van verschillende technologieën wordt gedemonstreerd – zoals UV-printen van objecten of warm vergulden – die dankzij de nieuwe LD-80-printer mogelijk zijn.

 

Op de displays van de stand zal de bezoekers voorbeelden vinden van de enorme hoeveelheid toepassingsmogelijkheden die de Roland DG machines bieden, waaronder printen-snijplotten, sublimatie op textiel en graveertoestellen voor metaal. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor de personalisatie van horlogekasten.

 

Roland DG is eveneens aanwezig op de retail-hub van de vakbeurs. Hier kunnen bezoekers een terminal testen waarop de door Roland ontwikkelde toepassing Cotodesign is geïnstalleerd en waarmee afbeeldingen kunnen worden bewerkt, opgeslagen en doorgestuurd. Via de zeer intuïtieve interface hebben bezoekers de mogelijkheid items te personaliseren. Nadat hij een item uit de virtuele bibliotheek heeft gekozen, bepaalt hij een ontwerp dat hij vervolgens valideert, waarna de gepersonaliseerde print in slechts enkele minuten wordt gerealiseerd. "Het is mogelijk om de toepassing te personaliseren met de kleuren van de klant. Het is een terminal met een touchscreen die weinig plaats inneemt en die de bezoeker op een gebruikersvriendelijke manier begeleidt," vertelt Olivier Dubarry, Marketing Manager New Business Central Europe.

 

Tat Tran, Business Development Manager bij Roland DG zal op 10 oktober om 15:00 uur op de hub een workshop begeleiden met het thema "Personalisatie op het verkooppunt: welke technologie is het meest geschikt voor uw merk?".

 

"Onmiddellijke personalisatie in het verkooppunt is een recente trend en wij willen deze voor een brede doelgroep toegankelijk maken. We merken dat hier vanuit de cosmetica- en mode-industrie een grote vraag naar is. Door de toenemende concurrentie van de e-commerce zijn innovatieve toepassingen voor de detailhandel van cruciaal belang. Ik ben ervan overtuigd dat er op korte termijn bij de wereldwijde detailhandel een grote behoefte aan dit soort oplossingen zal ontstaan," legt Olivier Dubarry uit.

 

Voor Roland DG was de deelname aan de tweede editie van Print in Progress vanzelfsprekend, omdat de vakbeurs de nieuwste trends op het gebied van personalisatie aanbiedt. "Ons bedrijf was een van de eerste die zijn medewerking heeft verleend aan de oprichting van deze vakbeurs. Vanuit onze expertise op het gebied van printen, delen we dezelfde overtuigingen en dezelfde visie op innovatie," voegt Olivier Dubarry toe. "Wij verheugen ons erop om de oplossingen van Roland DG aan de bezoekers van de vakbeurs te kunnen tonen en om met hen te bespreken hoe onze oplossingen aan hun behoeften kunnen voldoen," besluit hij.

 

 

Meer informatie op www.printinprogress.fr