Roland DG opent Creative Center

Afgelopen dinsdag opende Roland DG een Creative Center in Willich (Duitsland). In dit Creative Center kunnen geautoriseerde Roland-dealers en andere geïnteresseerden nieuwe applicaties ontdekken en toestellen uittesten. Mensen inspireren is het objectief.

Samen met een honderdtal partners opende Roland DG een Creative Center in Willich, nabij Düsseldorf. In dit 1200m² grote Creative Center toont Roland DG ontelbare applicaties van haar toestellen. Toepassingen van digitaal printen nemen een belangrijke plaats in. Voorbeelden hiervan zijn gepersonaliseerd behangpapier, snowboards, fietskledij, vlaggen, strandstoelen en bikini's. Ook toepassingen van graveren en modelleren komen aan bod. Zo toont Roland DG uithangborden, naamplaatjes, kledij met strassteentjes, gegraveerde glazen en nog veel meer. Met dit Creative Center wil Roland DG haar dealers en eindklanten een inspiratiebron aanbieden. Klanten helpen om nieuwe inzichten op te doen en nieuwe markten aan te boren is de doelstelling.

De feestelijke opening werd ingeleid door Eli Keersmaekers, CEO van Roland DG Benelux. Keersmaekers: "Het Creative Center is gegroeid uit de filosofie van Roland DG. Roland DG is sinds jaar en dag bekend als leider in de outdoor large format printing business. De fundamenten van dit succes zijn vandaag nog altijd aanwezig. Deze fundamenten zijn kwaliteit en betrouwbaarheid. Maar bij Roland DG willen we niet blijven teren op succes uit het verleden. We kijken naar de toekomst en blijven zoeken naar nieuwe ideeën en nieuwe mogelijkheden die ten goede komen aan onze klanten en eindklanten." Keersmaekers wees er verder op dat ‘customization' en ‘personalization' aan belang winnen in onze samenleving. Ook Marcus Timson van Fespa sprak over deze trend. Hij benadrukte dat de mensen steeds vaker op zoek gaan naar iets unieks. Iets wat hen onderscheidt, waarin hun creativiteit tot uiting komt. Timson feliciteerde Roland DG dan ook met de inspanning die ze doen om enerzijds de creativiteit van klanten aan te wakkeren en anderzijds deze creatieve ideeën om te vormen in verkoopbare producten.

De medewerkers van Roland DG zijn tevreden over het resultaat van het harde werk. Ook meneer Tomioka, president van Roland DG in Japan, is vol lof over het 10de Creative Center ter wereld. Bovendien appreciëren dealers en andere partners de inspanningen die Roland DG doet om mensen te blijven inspireren. Interessant, creatief, inspirerend en mooi waren dan ook de meest gehoorde adjectieven tijdens de openingsfestiviteiten.