Roland DG was trots op de samenwerking met Adobe bij OFFF Barcelona, waarbij krachtige printtechnologie werd gecombineerd met Adobe's design platforms. Het 18e jaarlijkse internationale festival van cultuur, kunst en digitaal design vond plaats in het Design Museum van Barcelona. Prominente creatieve geesten, designers en opkomend talent van over de hele wereld ontmoetten elkaar hier – een bevestiging van zijn rol als grootste creatieve conferentie in Europa.
Het event van dit jaar – van 24 tot 26 mei – werd bezocht door ca. 5.000 mensen en 98 artiesten voor het begeleidende programma, plus lokale en internationale scheppers.
Roland was betrokken bij de showruimte van Adobe, waar bezoekers hun fantasie konden uitleven met de print van hun eigen designs op de veelzijdige VersaUV LEF-200 UV tafelmodel printer. Met behulp van Adobe Creative Cloud en Adobe Stock ontwierpen bezoekers bagagelabels in eigen, unieke designs, die ze vervolgens mee naar huis konden nemen.
"Roland DG werkt al jaren samen met Adobe. Op het OFF Festival zorgden we samen voor een ervaring voor de creatieve gemeenschap die geen designer gemist mag hebben," zegt Marta Fraile, Marketing Manager, Roland DG Iberia.
Tijdens het driedaagse festival werd zo aangetoond dat het VersaUV LEF-200 UV inkjetsysteem tekst en beeld kan afdrukken op een groot aantal artikelen, zoals etuis en hoezen voor smartphones en tablets, pennen, plexiglas fotokubussen, golfballen, plaquettes, trofeeën, industriële producten, prototypes enzovoort. Met de VersaUV LEF-serie kunnen gebruikers nieuwe markten bereiken en een groter aantal klanten aanspreken.
Marc Codesal, expert in UV-technologie bij Roland DG Iberia, over dit onderwerp: "De LEF-200 biedt designers talloze mogelijkheden. De veelzijdigheid, drukkwaliteit en compatibiliteit met veel materialen stelt hem in staat unieke ontwerpen op maat en op aanvraag te printen. Deze printer kan oppervlakken tot een breedte van 51 cm in elke kleur bedrukken in hoge resolutie. Hierbij worden wit en speciale lak op talloze materialen gebruikt, waaronder driedimensionale voorwerpen met een dikte tot 100 mm."
Het 18e jaarlijkse OFF Festival bood een spannend programma conferenties en activiteiten aan. Onder de deelnemers waren design directors van platformen die de communicatie baanbrekend hebben veranderd – waaronder Facebook en Twitter – evenals Patrick Clair, auteur van gerespecteerde bijdragen voor HBO en Netflix-series Westworld, The Crown en True Detective; Luke Hayman, die het nieuwe merkoptreden van TIME magazine en Mastercard ontwikkelde; Ben Grandgenett, de Deputy Art Director van The New York Times Magazine; master of design James Victore; en de illustrator Jessica Hische.
OFF is uitgegroeid tot een eigen gemeenschap die de hele wereld uitnodigt kennis op te doen, deel te nemen en inspiratie op te doen in een driedaags avontuur met conferenties, workshops, activiteiten en optredens om kennis te maken met nieuwe ideeën en trends.

Vraag uw GRATIS handleiding over UV-print aan
Volg bedrijven, designers en merken over de hele wereld bij hun kennismaking met de kracht van personalisering. Download onze GRATIS handleiding over rechtstreekse UV-print meteen en ontdek wat dit voor uw bedrijf of uw volgende event kan betekenen.
Ja! Die GRATIS UV-handleiding moet ik hebben!